Wednesday, June 8, 2011

Ku Relakan Kau Pergi (2)

===================*Rumah Wanie
“Ish makcik Ana, tak reply mesej plak dahh…nie kes malas top4 lagi lanih” Wanie melabuhkan punggungnya di atas sofanya yang empuk bak kain kapas.(sofa baru la katekan)..Percakapan dia dan Syakir @ Kir semalam kembali terngiang-ngiang di dalam benak otaknya.
*Di shopping mall semalam
“Hai cik kanak2 riang Wanie !!..Ana mane?.” Tegur Kir..
“Laa..Kir!!..bile ko balik..Ya Allah!!”Wanie yang sedang membelek ‘something’ itu memalingkan wajahnya ke arah Kir. “Ana,kat umah dye la..tanye aku pulak.. call la die”sambungnya lagi. “Aahh, naseb dye takde malam nih,aku ade somethings nak bagitau kau nih,IMPORTANT..tapi sebelum tu..jom lah pegi minum,aku yang baek ati nih belanja..nak?” “Ceh,ape la yang ‘important’ sangat sampai mengacau aku nak bershopping nih,ishh2..aku ok je kalo ko belanja..tapi,saba kejap nak pegi bayar NOVEL2 nih..” (dengar tu..NOVEL!.bukan BAJU or benda2 LAIN..) “Ok!!..aku tunggu kat kedai sebelah tu eh?..hehe”jawab Kir yang tidak sabar mahu menceritakan tentang ‘sesuatu’ yang dimaksudkan tadi…
Berlampukan lilin di atas meja n air2..(Wanie dah sampai) .. “Eh!,ni macam restoren untuk kekaseh je,lantak lah..”kata Wanie dalam hati sambil memerhatikan struktur pembinaan restoren itu. “Jadi,ape yang ko nak cakap nih?”Tanya Wanie yang tidak sabar mahu tahu tentang cerita Kir..sambil itu air epal sejuk diminumnya.“Macam ni..aku nak cakap yang..er…yang..aku cintakan ko!!” *buuhhh!! (bunyi semburan air)..Wanie terbatuk-batuk mendengarnya “Woi, ko biar betol?!! Dose ar luah kat mulut depan orang yang ko suke!”Jerit Wanie yang kemarahan mendengar luahan perasaan Kir sebentar tadi.(ish3..)“Hahahahaha!!..menipu jer lah..sebenarnye….”Kir memulakan lawak bodohnya dan mula menceritakan hal yang sebenar.Dia membisikkan sesuatu ke telinga Wanie. “Ooo!!..kenape tak cakap awal2..no hal la anytime! k lah,aku nak balik dulu..malam ni aku fikir macam mane.. ” “eh, nak  balik dah?..cepatnye..ahh tak kesah ar,ok2..babai..Assalamualaikum!! Thanks sebab willing to help! kim salam Assalamualaikum kat Ana!!”
“..Waalaikumussalam..” sedang asyik dia mengelamun..*PANG!!* Satu tamparan hinggap ke bahunya.. “Saket la abang!!” “dah,aku panggil ko tak denga!,hahahaha”    

4 comments:

  1. baik punye~~
    cepat habis kan cite nim..bace skaligus baru bezz....hehehe....

    gud luck~~ ^^,

    ReplyDelete
  2. hehehe~..thnks support!!..oke~..tp..lambat lg la nk abes...huhuhu~

    ReplyDelete
  3. wape episode lake nim???
    t leh ar kuar kan versi buku lop..hahahaha

    ReplyDelete
  4. laa..xthu g abis bile..hahaha
    insyaALLAH~..:)

    ReplyDelete

food plizz ^^