Wednesday, June 8, 2011

Ku Relakan Kau Pergi (1)


  Hari ni…genap 10 tahun kau tinggalkan kami.. kumasih ingat lagi ..

============================= *10 tahun lalu
Pagi itu Zuriana atau nama glamournya Ana, bangkit dari tidurnya yang lena..bermimpikan mimpi yang indah (mungkin)..
“Ahhhhh~ bestnye tido!!!” “Ana!! Cepat la bangun, sarapan dah siap!!” teriak Mak Kiah. “Ye Mak Kiah!!” jawabnya lalu turun ke bawah dengan rambutnya yang kusut masai tak berurus tu..(bukannye nak mandi dulu..ish3) “Assalamualaikum,Ohaiyo,Annyeonghaseyo n Mornin’ Mak Kiah!!” “masak pe pagi nih?” tanyanya sambil menghidu aroma masakan Mak Kiah. “ Amboi, banyak ko punye bahase asing,pagi nih kite makan roti telo bakar ngan minum milo panas” “Ooo..” Ana terus meluru ke meja makan.Henset Blueberrynya yang dihiasi keychain beruang yang dihadiahkan oleh ‘BF’nya Wanie tidak pernah lekang dari dirinya.Dia menekan punat on dan meng‘reply’ mesej yang dihantar oleh Wanie semalam.
Wanie: Hei,Makcik!!..hehe..ko dah tido ke?..
Ana : Ye,semalam aku da tido..hahaha..sori ar bru pagi nih aq reply..
Wanie: Ohh, kk..ku just nak sampaikan yg Kir kirim salam  
           Assalamualaikum kat ko semalam..dye da balik drpd London..Aq
          terjumpa dye semalam kat shopping mall..ye da banyk berubah lols..
Ana : Waalaikumussalam,ye ke?..wahh bagos2..jom gi jumpe dye petang  
        nih! Lame gile xjumpe..xD..Brubah cmne plak nih?
Wanie:oh, ok je..haha..ko tgok la sendiri..

Masej terakhir  Wanie dibiarkan begitu sahaja.. “Alamak,kredit abis!!” katanya.(Sape suruh tak top4) “Dah2 latu Ana main henset,makan nih kang sejuk tak sedap pulak”sapa Mak Kiah. “ Mak Kiah,Kir dah balik!!”          

4 comments:

  1. bez3....hehehe..
    leyh jadi penulis novel terkenal nih...
    gud luck yep..

    ReplyDelete
  2. same2...habiskan cite tuh..hahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha..tgok ar dlu...rejen smbung...HEHEHE

    ReplyDelete

food plizz ^^